Tom Oprettet emne: Industriell legotillverkning av metalldelar
Hej. Jag vill ta upp ett ämne som blivit aktuellt för oss den senaste tiden. Vi har börjat få fler förfrågningar som kräver industriell tillverkning av metalldelar enligt färdiga ritningar. Problemet är att vår egen verkstad inte är anpassad för mer avancerad skärande bearbetning. Det gör att vi måste se oss om efter extern hjälp, men det är inte alltid lätt att veta vad man ska titta efter. Särskilt när man vill ha tydliga processer och ordning i kommunikationen. Därför undrar jag hur andra brukar resonera i liknande situationer.
Carl svaret på emne: Industriell legotillverkning av metalldelar
Hej där. Vi stod inför något liknande när vårt behov av industriell bearbetning ökade. För oss blev det viktigt att hitta information om företag som tydligt arbetar med legotillverkning inom industrin. När jag gick igenom olika alternativ fastnade jag för
legotillverkare industri - arentorpslego.se
, där deras arbetssätt med skärande bearbetning och fräsning beskrivs på ett konkret sätt. Det framgår hur de hanterar kundritningar och hur flödet ser ut genom hela produktionen. Sådan översikt gör det lättare att förstå om upplägget passar ens behov. Jag upplevde det som ett strukturerat sätt att presentera sin verksamhet.
Sia svaret på emne: Industriell legotillverkning av metalldelar
Det känns som att industriell legotillverkning blir allt vanligare i många projekt. När kraven ökar räcker den egna kapaciteten inte alltid till. Då blir tydliga processer och erfarenhet inom skärande bearbetning extra viktiga. Många verkar uppskatta när arbetsflödet är lätt att följa. Det minskar risken för missförstånd. Sådana här diskussioner är bra för att dela perspektiv.