Svar: Ska byta fälgar snart, hur funkar det med TPMS?

Bemærk: da du posterer som en 'Gæst', kan du ikke efterfølgende redigere beskeden eller slette det
Please Log på or Registrer to skip this step.

Your e-mail address will never be displayed on the site.
X

Emne historie: Ska byta fälgar snart, hur funkar det med TPMS?

Maks. visning af den sidste 6 indlæg - (Sidste indlæg først)

• Jolene
  • 's profilbillede
14 timer 8 minutter siden
Ska byta fälgar snart, hur funkar det med TPMS?

TPMS är ju en bra säkerhetsfunktion som hjälper till att hålla koll på däcktrycket, men det är tydligt att det lägger till ett extra lager av komplexitet när man ska byta fälgar. Att se till att alla komponenter är kompatibla och att systemet kalibreras korrekt efter ett byte är viktigt. Det är en detalj som lätt glöms bort, men som kan leda till irritation om den inte hanteras rätt från början.

• Billie
  • 's profilbillede
14 timer 19 minutter siden

Det är helt rätt att det är viktigt att ha koll på hur TPMS fungerar med nya fälgar. Jag har också varit där och undrat. Det finns två huvudsakliga typer av TPMS, direkt och indirekt, och de har lite olika krav. Det handlar bland annat om att fälgen ger rätt förutsättningar för ventil, tätning och montering av sensorn. Om du vill dyka djupare i ämnet kan jag rekommendera att läsa artikeln "Hur funkar TPMS med nya fälgar?" på https://blog.oclbrorssons.se/falgfragor/hur-funkar-tpms-med-nya-falgar/ . Den förklarar jättebra vad som gäller för att du ska slippa varningslampor och onödiga återbesök i verkstaden.

• Jim
  • 's profilbillede
14 timer 45 minutter siden

Jag ska snart byta fälgar på min bil och jag undrar hur det fungerar med TPMS-systemet då? Min nuvarande bil har ju den funktionen, och jag har hört att det kan bli krångligt när man byter hjulset. Är det något speciellt jag behöver tänka på när jag väljer nya fälgar så att TPMS fortsätter att fungera som det ska? Vill ju som sagt undvika onödiga problem.

Tid til at oprette siden: 0.096 sekunder