Svar: Vad är peptider och kollagen?

Bemærk: da du posterer som en 'Gæst', kan du ikke efterfølgende redigere beskeden eller slette det
Please Log på or Registrer to skip this step.

Your e-mail address will never be displayed on the site.
X

Emne historie: Vad är peptider och kollagen?

Maks. visning af den sidste 6 indlæg - (Sidste indlæg først)

• Lola
  • 's profilbillede
16 timer 23 minutter siden
Vad är peptider och kollagen?

Det är en jättebra fråga, eftersom det kan vara lite förvirrande med alla dessa termer inom hälsobranschen. Peptider är i grunden korta kedjor av aminosyror, som är kroppens byggstenar. Kollagen är det mest förekommande proteinet i kroppen, och det består också av långa kedjor av aminosyror. När kollagen bryts ner till kortare fragment, kallas dessa för kollagenpeptider. Så, kollagenpeptider är alltså en typ av peptider som härrör från kollagen. På Kosttillskott - www.vetenskapsnytt.se hittade jag en artikel som förklarar att kollagenpeptider har blivit ett allt vanligare begrepp inom både hälsa och skönhet, och att de finns i många produkter. Det finns också olika typer av kollagen, huvudsakligen typ I, II och III, och kollagenpeptider från dessa olika typer kan ha olika effekter i kroppen.

• Billie
  • 's profilbillede
20 timer 58 minutter siden
Vad är peptider och kollagen?

Nyligen har jag stött på begreppen peptider och kollagen allt oftare, särskilt i samband med hälsoprodukter och kosttillskott. Det verkar som om många pratar om detta, men jag känner mig lite osäker på exakt vad det är och hur de fungerar. Jag har hört att kollagen ska vara bra för hud och leder, men sedan dyker peptider upp som något liknande men ändå annorlunda. Är det någon som kan förklara vad peptider faktiskt är och om de är samma sak som kollagen, eller en del av det? Jag undrar också om det finns olika typer av kollagenpeptider som har olika effekter på kroppen.

Tid til at oprette siden: 0.317 sekunder