Svar: Desogen: Martin-Logan Buy

Bemærk: da du posterer som en 'Gæst', kan du ikke efterfølgende redigere beskeden eller slette det
Please Log på or Registrer to skip this step.

Your e-mail address will never be displayed on the site.
X

Emne historie: Desogen: Martin-Logan Buy

Maks. visning af den sidste 6 indlæg - (Sidste indlæg først)

  • AllenAsype
  • 's profilbillede
10 minutter siden
seo интернет air force online www aviatorbatery.in

<a href=https://cupel.ru/>Индивидуальное проектирование
В проектировании современного участка или помещения, неотъемлемую роль играет уникальный дизайн и функционал. Поэтому приобретая купель или бассейн, они должны максимально гармонично вписываться в интерьер, сохраняя комфорт в эксплуатации. Мы предлагаем разработку уникальных проектов по установке купелей и бассейнов. Учитывая Ваши пожелания мы готовы разработать индивидуальный проект с уникальным внешним видом и всевозможным набором оборудования.
</a>

  • Delmardrady
  • 's profilbillede
10 minutter siden
aviatorbatery.in интернет air troops online www aviatorbatery.in

<a href=https://cupel.ru/>
Если Вы — любитель контрастных водных процедур, а ближайшая прорубь от Вашей бани или сауны не близко — без купели не обойтись. Наши возможности позволяют изготовить по вашим размерам (эскизам, чертежам) купели или мини-бассейны для бань, саун и загородных домов. Варианты различные — чисто полимерное исполнение, полимерные с применением различных пород дерева (осина и лиственница, дуб и кедр, тик и другие).

Купели из полипропилена просты в монтаже и уходе за ними. Наша купель не подвержена усыханию, устойчива к температурным перепадам, не требует дополнительного обслуживания, не теряет внешний вид, эстетичность. Её можно оставлять без воды.</a>

  • JoshuaApopy
  • 's profilbillede
1 time 54 minutter siden
Инновационные решения в сфере автомоек: роботизированные и умные мойки

Инновационные решения в сфере автомоек: роботизированные и умные мойки
В современном мире автоматизация и интеллектуальные технологии активно внедряются в различные сферы бизнеса, и автомойки — не исключение. Сегодня всё больше владельцев автосервисов и предпринимателей выбирают робот мойку или умную мойку, чтобы повысить эффективность, снизить издержки и обеспечить клиентам высокий уровень сервиса.
<a href=https://aquabot-business.ru/>франшиза автомойка</a>
Что такое робот мойка и умная мойка?
Робот мойка
Это автоматизированное оборудование, которое использует роботизированные системы для мойки автомобилей. Такие системы могут включать портальные мойки, роботизированные установки и бесконтактные автоматические станции. Основные преимущества — высокая скорость и качество мойки, минимальное участие человека и возможность обработки различных типов транспортных средств.

Умная мойка
Это концепция, объединяющая автоматические системы с интеллектуальными технологиями, позволяющими управлять процессом через мобильные приложения или порталы. Включает мойки под ключ самообслуживания, сеть умных моек — портал для управления несколькими станциями, а также интеграцию с системами оплаты и мониторинга.

Виды автоматических и роботизированных моек
Автоматические мойки бывают различных типов: полностью автоматические станции, портальные системы, роботизированные установки и мойки самообслуживания. Они отличаются по стоимости, скорости и уровню автоматизации. Например, автоматическая бесконтактная автомойка — это быстрая и бесконтактная станция, подходящая для больших потоков клиентов, а робот мойка — более технологичное решение с возможностью мойки грузовиков и автомобилей премиум-класса.

Роботизированные системы позволяют обеспечить высокое качество мойки с минимальным износом оборудования, а также снизить расходы на обслуживание. В Москве и других крупных городах популярны решения, такие как робот мойка в Москве или робот мойка автомобилей в Москве, которые позволяют открыть бизнес с минимальными затратами и высокой рентабельностью.

Технологии и оборудование для автомоек
Ключевыми компонентами являются роботы для мойки автомобилей, оборудование для мойки самообслуживания, а также системы автоматической и бесконтактной мойки. Например, роботомойка — это современное решение, которое позволяет автоматизировать весь процесс и обеспечить высокое качество обслуживания. Цена на оборудование для роботизированных мойок под ключ начинается примерно от 2 миллионов рублей и выше, в зависимости от комплектации и уровня автоматизации.

Франшизы автомоек, такие как франшиза робот мойка, позволяют предпринимателям быстро запустить бизнес, используя проверенные модели и бренды. Также популярны готовые бизнес-проекты, например, купить готовый бизнес автомойки в Москве или купить автомойку в Москве от собственника.

Особенности и преимущества роботизированных мойок в Москве и России
Робот мойка в Москве и других крупных городах становится всё более востребованной благодаря своей эффективности и современному подходу. Такие системы позволяют снизить расходы на персонал, повысить качество мойки и обеспечить круглосуточную работу без перерывов. Цена на робот мойку под ключ с установкой в Москве обычно начинается от 2 миллионов рублей, что делает такие решения доступными для среднего и крупного бизнеса.

Открытие автомойки робот или мойки под ключ — перспективное направление для инвестиций, особенно при использовании современных технологий и автоматизированных систем. В Москве существует множество предложений по оборудованию, франшизам и готовым бизнес-проектам, что позволяет выбрать оптимальный вариант для любого бюджета.

Бизнес-план и развитие
Основные шаги для открытия роботизированной автомойки включают выбор подходящего места, проектирование и получение разрешений, закупку оборудования и его установку. Важным аспектом является создание портальной мойки или мойки самообслуживания, что позволяет привлекать клиентов с разными потребностями.

Франшизы и готовые бизнес-планы помогают снизить риски и ускорить запуск проекта. В Москве и других городах России популярны решения, такие как робот мойка в Москве или робот мойка автомобилей в Москве, что делает этот сегмент привлекательным для инвесторов.

  • MichaelBob
  • 's profilbillede
2 timer 44 minutter siden
The CO2 that is extracted from the water is run through a purification process t

The CO2 that is extracted from the water is run through a purification process that uses activated carbon in the form of charred coconut husks, and is then ready to be stored.
<a href=https://tripscan.biz>tripskan</a>
In a scaled up system, it would be fed into geological CO2 storage. Before the water is released, its acidity is restored to normal levels, making it ready to absorb more carbon dioxide from the air.

“This discharged water that now has very low carbon concentrations needs to refill it, so it’s just trying to suck CO2 from anywhere, and it sucks it from the atmosphere,” says Halloran. “A simple analogy is that we’re squeezing out a sponge and putting it back.”

While more tests are needed to understand the full potential of the technology, Halloran admits that it doesn’t “blow direct air capture out the water in terms of the energy costs,” and there are other challenges such as having to remove impurities from the water before releasing it, as well as the potential impact on ecosystems. But, he adds, all carbon capture technologies incur high costs in building plants and infrastructure, and using seawater has one clear advantage: It has a much higher concentration of carbon than air does, “so you should be able to really reduce the capital costs involved in building the plants.”
tripscan.biz
трип скан
Mitigating impacts
One major concern with any system that captures carbon from seawater is the impact of the discharged water on marine ecosystems. Guy Hooper, a PhD researcher at the University of Exeter, who’s working on this issue at the SeaCURE site, says that low-carbon seawater is released in such small quantities that it is unlikely to have any effect on the marine environment, because it dilutes extremely quickly.

However, that doesn’t mean that SeaCURE is automatically safe. “To understand how a scaled-up version of SeaCURE might affect the marine environment, we have been conducting experiments to measure how marine organisms respond to low-carbon seawater,” he adds. “Initial results suggest that some marine organisms, such as plankton and mussels, may be affected when exposed to low-carbon seawater.”

To mitigate potential impacts, the seawater can be “pre-diluted” before releasing it into the marine environment, but Hooper warns that a SeaCURE system should not be deployed near any sensitive marine habitats.

There is rising interest in carbon capture from seawater — also known as Direct Ocean Capture or DOC — and several startups are operating in the field. Among them is Captura, a spin off from the California Institute of Technology that is working on a pilot project in Hawaii, and Amsterdam-based Brineworks, which says that its method is more cost-effective than air carbon capture.
According to Stuart Haszeldine, a professor of Carbon Capture and Storage at the University of Edinburgh, who’s not involved with SeaCURE, although the initiative appears to be more energy efficient than current air capture pilot tests, a full-scale system will require a supply of renewable energy and permanent storage of CO2 by compressing it to become a liquid and then injecting it into porous rocks deep underground.

He says the next challenge is for SeaCURE to scale up and “to operate for longer to prove it can capture millions of tons of CO2 each year.”

But he believes there is huge potential in recapturing carbon from ocean water. “Total carbon in seawater is about 50 times that in the atmosphere, and carbon can be resident in seawater for tens of thousands of years, causing acidification which damages the plankton and coral reef ecosystems. Removing carbon from the ocean is a giant task, but essential if the consequences of climate change are to be controlled,” he says.

  • Alfredalted
  • 's profilbillede
2 timer 52 minutter siden
UK project trials carbon capture at sea to help tackle climate change

UK project trials carbon capture at sea to help tackle climate change
<a href=https://tripscan.biz>трипскан сайт</a>
The world is betting heavily on carbon capture — a term that refers to various techniques to stop carbon pollution from being released during industrial processes, or removing existing carbon from the atmosphere, to then lock it up permanently.

The practice is not free of controversy, with some arguing that carbon capture is expensive, unproven and can serve as a distraction from actually reducing carbon emissions. But it is a fast-growing reality: there are at least 628 carbon capture and storage projects in the pipeline around the world, with a 60% year-on-year increase, according to the latest report from the Global CCS (Carbon Capture and Storage) Institute. The market size was just over $3.5 billion in 2024, but is projected to grow to $14.5 billion by 2032, according to Fortune Business Insights.
tripscan.biz
tripscan top
Perhaps the most ambitious — and the most expensive — type of carbon capture involves removing carbon dioxide (CO2) directly from the air, although there are just a few such facilities currently in operation worldwide. Some scientists believe that a better option would be to capture carbon from seawater rather than air, because the ocean is the planet’s largest carbon sink, absorbing 25% of all carbon dioxide emissions.

In the UK, where the government in 2023 announced up to ?20 billion ($26.7 billion) in funding to support carbon capture, one such project has taken shape near the English Channel. Called SeaCURE, it aims to find out if sea carbon capture actually works, and if it can be competitive with its air counterpart.

“The reason why sea water holds so much carbon is that when you put CO2 into the water, 99% of it becomes other forms of dissolved carbon that don’t exchange with the atmosphere,” says Paul Halloran, a professor of Ocean and Climate Science at the University of Exeter, who leads the SeaCURE team.

“But it also means it’s very straightforward to take that carbon out of the water.”

Pilot plant
SeaCURE started building a pilot plant about a year ago, at the Weymouth Sea Life Centre on the southern coast of England. Operational for the past few months, it is designed to process 3,000 liters of seawater per minute and remove an estimated 100 tons of CO2 per year.

“We wanted to test the technology in the real environment with real sea water, to identify what problems you hit,” says Halloran, adding that working at a large public aquarium helps because it already has infrastructure to extract seawater and then discharge it back into the ocean.

The carbon that is naturally dissolved in the seawater can be easily converted to CO2 by slightly increasing the acidity of the water. To make it come out, the water is trickled over a large surface area with air blowing over it. “In that process, we can constrict over 90% of the carbon out of that water,” Halloran says.

  • Jamesnup
  • 's profilbillede
3 timer 30 minutter siden
Study reveals how much energy AI uses to answer your questions

Study reveals how much energy AI uses to answer your questions
<a href=https://tripscan.biz>трип скан</a>
Whether it’s answering work emails or drafting wedding vows, generative artificial intelligence tools have become a trusty copilot in many people’s lives. But a growing body of research shows that for every problem AI solves, hidden environmental costs are racking up.

Each word in an AI prompt is broken down into clusters of numbers called “token IDs” and sent to massive data centers — some larger than football fields — powered by coal or natural gas plants. There, stacks of large computers generate responses through dozens of rapid calculations.

The whole process can take up to 10 times more energy to complete than a regular Google search, according to a frequently cited estimation by the Electric Power Research Institute.
tripscan.biz
трипскан сайт
So, for each prompt you give AI, what’s the damage? To find out, researchers in Germany tested 14 large language model (LLM) AI systems by asking them both free-response and multiple-choice questions. Complex questions produced up to six times more carbon dioxide emissions than questions with concise answers.

In addition, “smarter” LLMs with more reasoning abilities produced up to 50 times more carbon emissions than simpler systems to answer the same question, the study reported.

“This shows us the tradeoff between energy consumption and the accuracy of model performance,” said Maximilian Dauner, a doctoral student at Hochschule Munchen University of Applied Sciences and first author of the Frontiers in Communication study published Wednesday.

Typically, these smarter, more energy intensive LLMs have tens of billions more parameters — the biases used for processing token IDs — than smaller, more concise models.

“You can think of it like a neural network in the brain. The more neuron connections, the more thinking you can do to answer a question,” Dauner said.
What you can do to reduce your carbon footprint
Complex questions require more energy in part because of the lengthy explanations many AI models are trained to provide, Dauner said. If you ask an AI chatbot to solve an algebra question for you, it may take you through the steps it took to find the answer, he said.

Tid til at oprette siden: 0.115 sekunder