carolina Oprettet emne: Har du gjort något liknande hemma?
Jag har börjat märka att det är rätt jobbigt att ladda elbilen på offentliga stationer. Ibland är de upptagna, eller så ligger de långt bort. Men samtidigt känns det som en stor grej att installera en laddbox hemma. Tänk om det inte passar elnätet, eller att jag behöver uppgradera hela elsystemet? Jag vet att det säkert skulle vara bekvämt, men jag är inte helt säker på om det är rätt för mig. Har du gjort något liknande hemma?
bills svaret på emne: Har du gjort något liknande hemma?
Jag var i samma situation som du. Det kändes som ett stort steg, men efter att vi installerade vår laddbox hemma insåg jag snabbt fördelarna. Det är väldigt smidigt att ladda bilen på natten, och vi har märkt att det sparar pengar i längden eftersom vi kan ladda när elpriserna är lägre. Dessutom finns det mycket bra information på
www.laddboxhemma.n.nu
om olika modeller och hur man installerar en laddbox på rätt sätt. Det hjälpte oss mycket i beslutet.
stevelon svaret på emne: Har du gjort något liknande hemma?
Jag tycker att det är en no-brainer om du har elbil. Vi installerade en laddbox för att slippa tänka på var vi ska ladda bilen, och det har gjort allt så mycket enklare. Att kunna schemalägga laddningen när elen är billigast är en stor bonus, särskilt med stigande elpriser. Dessutom känns det säkrare för både bilen och vårt elsystem. Jag tror många underskattar hur mycket tid och energi man sparar med en laddbox hemma. Det är verkligen ett bra val för framtiden.