Svar: Var börjar man egentligen?

Bemærk: da du posterer som en 'Gæst', kan du ikke efterfølgende redigere beskeden eller slette det
Please Log på or Registrer to skip this step.

Your e-mail address will never be displayed on the site.
X

Emne historie: Var börjar man egentligen?

Maks. visning af den sidste 6 indlæg - (Sidste indlæg først)

• olga
  • 's profilbillede
3 måneder 1 uge siden
Var börjar man egentligen?

För mig är samhällsentreprenörskap något som verkligen kräver både passion och tålamod. Många missar att det inte bara handlar om att ha en bra idé, utan också om att kunna organisera och kommunicera den på ett effektivt sätt. Jag tycker att en bra strategi är att skapa en solid grund genom att först förstå samhällets behov och sedan forma projektet för att möta dessa behov på ett hållbart sätt. Det handlar om att hitta en balans mellan innovation och praktiska lösningar.

• dina
  • 's profilbillede
3 måneder 1 uge siden

Jag förstår verkligen din oro, jag kände likadant när jag började. Det är helt normalt att känna sig osäker i början, men det viktiga är att börja med det lilla och bygga därifrån. Jag rekommenderar att du kollar in webbsidan samhällsentreprenörskap , där de erbjuder massor av guider och artiklar som kan ge dig en bra översikt över processen. Där får du praktiska tips om hur du planerar, finansierar och driver ett samhällsprojekt. Det bästa du kan göra är att lära dig från de som redan har gått den vägen och anpassa deras erfarenheter till dina egna behov.

• sia
  • 's profilbillede
3 måneder 1 uge siden

Jag har verkligen svårt att komma igång med min idé för ett samhällsprojekt. Jag har haft tankar om att skapa något som kan påverka samhället positivt, men när det kommer till att sätta planerna i verket, känns allt så abstrakt. Jag har ingen erfarenhet av att starta företag eller projekt, och ibland känns det som om alla andra har mer kunskap än jag. Var börjar man egentligen? Finns det några bra resurser som kan hjälpa en att förstå processen bättre?

Tid til at oprette siden: 0.087 sekunder