Vad gör man när däcken slits ojämnt?

• Si
  • Si's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 måned 1 uge siden #857456 af Si
Si Oprettet emne: Vad gör man när däcken slits ojämnt?
Upptäckte för ett par dagar sen att mina framdäck slits mycket mer på ena sidan än den andra. Jag har inte kört på något speciellt sätt, så blev lite fundersam. Börjar misstänka att det är något med balansen eller kanske fel lufttryck. Jag bor inte långt från Orrefors och tänkte om nån vet om en bra verkstad i närheten som inte bara byter däck utan faktiskt kollar sånt ordentligt också? Behöver få det fixat innan vintern.
  • Dina
  • Dina's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 måned 1 uge siden #858391 af Dina
Dina svaret på emne: Vad gör man när däcken slits ojämnt?
Jag hade precis samma problem förra vintern. Ena däcket slets helt snett trots att bilen kändes stabil. Jag åkte till en verkstad som fixade både balansen och monterade om däcken korrekt. De höll bättre hela säsongen efter det. Om du är i närheten skulle jag verkligen rekommendera däckbyte nybro — de är noggranna och kollar sånt direkt, inte bara byter däck rakt av. Grymt trevliga dessutom.
  • Stevelon
  • Stevelon's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 måned 1 uge siden #858396 af Stevelon
Stevelon svaret på emne: Vad gör man när däcken slits ojämnt?
Att ha rätt balans och lufttryck gör större skillnad än man tror. Många tänker bara på själva däcken men glömmer hur mycket inställningar påverkar slitaget. Jag tycker det är värt att kolla upp det en extra gång varje gång man byter säsong, inte bara när något känns fel. Det kostar inte mycket men kan förlänga livslängden på däcken rejält — och man slipper oroa sig för säkerheten på vägen.
Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder