Svar: Val av värmesystem för jämn inomhustemperatur i Göteborg

Bemærk: da du posterer som en 'Gæst', kan du ikke efterfølgende redigere beskeden eller slette det
Please Log på or Registrer to skip this step.

Your e-mail address will never be displayed on the site.
X

Emne historie: Val av värmesystem för jämn inomhustemperatur i Göteborg

Maks. visning af den sidste 6 indlæg - (Sidste indlæg først)

• Kati
  • 's profilbillede
2 dage 8 timer siden
Val av värmesystem för jämn inomhustemperatur i Göteborg

Det känns som att många upplever samma sak när vädret skiftar så snabbt här. Bra att läsa hur ni löst det eftersom det ofta handlar om att förstå hur huset fungerar innan man väljer något nytt. När man får ordning på grunden brukar resten av processen bli betydligt smidigare och ge ett mer jämnt resultat över året

• Carl
  • 's profilbillede
2 dage 21 timer siden

Jag kände igen mig i det du beskriver eftersom vårt hus hade samma problem, särskilt under höst och vår. Det som hjälpte mig att komma vidare var att prata med tekniker som kunde se över hur huset faktiskt reagerar på värme och kyla. De nämnde att det kan vara klokt att kolla närmare på Värmepump i Göteborg med garanti eftersom man då får bättre koll på hur installationen anpassas och att man får en tryggare lösning under längre tid. För mig blev det lättare att förstå vad som behövde göras när någon gick igenom allt på plats

• jim
  • 's profilbillede
1 uge 6 dage siden

Hej allihop, jag har på senare tid börjat märka att vårt nuvarande system inte riktigt lyckas hålla en stadig temperatur när det växlar mellan kallt och milt väder här i Göteborg. Jag har därför börjat läsa mer om värmepumpar och hur de kan ge en mer balanserad uppvärmning, men det känns fortfarande lite svårt att förstå vad som spelar störst roll när man ska välja rätt typ. Är det isoleringen, planlösningen eller något helt annat. Skulle gärna vilja höra hur ni andra resonerat när ni skulle göra ett liknande val

Tid til at oprette siden: 0.078 sekunder