Har du någon erfarenhet av det?

  • Carolina
  • Carolina's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 dag 14 timer siden #730185 af Carolina
Carolina Oprettet emne: Har du någon erfarenhet av det?
Du, jag var på en fest förra helgen när en av gästerna plötsligt började få svårt att andas. Det var så panikartat, ingen visste vad de skulle göra. Jag stod bara där och kände mig helt värdelös, för jag hade ingen aning om hur man hanterar en sån situation. Efter det insåg jag verkligen hur viktigt det är att veta första hjälpen. Har du någon erfarenhet av det? Jag känner att jag verkligen borde gå en kurs eller något.
  • karmen
  • karmen's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 dag 12 timer siden #730230 af karmen
karmen svaret på emne: Har du någon erfarenhet av det?
Ja, jag har faktiskt varit med om något liknande, och det var därför jag anmälde mig till en Första hjälpen utbildning . Jag lärde mig så mycket om hur man ska agera i akuta situationer, som hur man kan hjälpa någon som får en allergisk reaktion eller har problem med andningen. Det var så värt det! Nu känner jag mig mycket mer trygg i att kunna hjälpa till om något händer. Jag tycker absolut att du borde överväga att gå en kurs, det ger en så bra känsla av att kunna agera.
  • Madina
  • Madina's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 dag 10 timer siden #730301 af Madina
Madina svaret på emne: Har du någon erfarenhet av det?
Jag har aldrig varit med om något så dramatiskt, men jag kan verkligen förstå hur chockande det måste vara. Det är lätt att tänka att man inte behöver tänka på sådana saker, men livet är ju oförutsägbart. Att gå en första hjälpen-kurs verkar vara en smart idé. Jag har tänkt på att göra det själv, bara för att vara bättre förberedd. Känslan av att kunna hjälpa till om det behövs verkar verkligen viktig, och jag känner att jag också borde ta tag i det.
Tid til at oprette siden: 0.112 sekunder