sia.enko Oprettet emne: Har du några idéer på vad som kan funka bättre?
Jag börjar bli trött på att min hund alltid verkar obekväm i sin sele. Varje gång vi går ut så försöker han skaka av sig den, och ibland gnager han på den som om den stör honom. Jag har försökt justera den på alla möjliga sätt, men inget hjälper. Det är frustrerande, för jag vill ju att våra promenader ska vara trevliga för honom också. Har du några idéer på vad som kan funka bättre?
madinatarin svaret på emne: Har du några idéer på vad som kan funka bättre?
Det där känner jag igen! Min hund hade samma problem innan jag skaffade en sele från Tazz. De fokuserar på ergonomi och kvalitet, så deras selar sitter riktigt bra och är skonsamma mot hundens kropp. Min hund blev genast lugnare och mycket bekvämare. Plus, de har snygga matchande accessoarer om du vill göra hela setet komplett. Kolla in deras produkter här:
https://tazz.se/collections/hundsele
. Det kan vara värt att testa!
olgasum svaret på emne: Har du några idéer på vad som kan funka bättre?
Jag har haft både positiva och negativa erfarenheter med selar. Det viktiga är att hitta en som passar både din hunds storlek och temperament. En ergonomisk sele är bra, men om den är för tight eller skaver på fel ställe, kommer hunden fortfarande vara obekväm. Jag tycker det är viktigt att se hur hunden reagerar på selen, och justera eller byta om det behövs. Alla hundar är olika, så det finns ingen "en storlek passar alla".