Det är ju en del snack om att installationen kan bli dyr

• bils
  • bils's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 dag 22 timer siden #757325 af bils
bils Oprettet emne: Det är ju en del snack om att installationen kan bli dyr
Alltså, jag börjar verkligen bli trött på att köra runt och leta efter laddstolpar när jag är ute på längre resor. Det är ju aldrig tillräckligt många, och ibland är de upptagna eller trasiga. Det känns som att man borde ha fler alternativ, speciellt nu när allt fler kör elbilar. Jag funderar faktiskt på att installera en egen laddbox hemma, men är inte säker på om det är värt det. Har du någon erfarenhet av det? Det är ju en del snack om att installationen kan bli dyr.
  • oli
  • oli's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 dag 21 timer siden #757356 af oli
oli svaret på emne: Det är ju en del snack om att installationen kan bli dyr
Jag förstår dig helt! Jag hade precis samma problem och blev till slut så frustrerad att jag installerade en laddbox hemma. Det har verkligen förändrat hur jag tänker på laddning, och nu behöver jag inte stressa över var jag ska ladda bilen längre. Dessutom kan man utnyttja ROT-avdraget och gröna avdraget, vilket gör det mer överkomligt. Jag läste mer om installationen på www.laddstolpar.n.nu , där står det massor om laddstolpar och deras fördelar. Kanske skulle det vara något för dig också?
  • karmen
  • karmen's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 dag 20 timer siden #757363 af karmen
karmen svaret på emne: Det är ju en del snack om att installationen kan bli dyr
Jag måste säga att jag har haft en helt annan upplevelse. Ärligt talat tycker jag att det är överdrivet att alla ska ha sin egen laddbox hemma. Visst, det kan vara bekvämt, men det känns som att fler offentliga laddstolpar skulle lösa problemet bättre. Vi borde fokusera mer på att bygga ut infrastrukturen, inte bara förlita oss på att folk installerar egna laddare. Jag har klarat mig bra hittills med att ladda på publika platser, och med lite planering funkar det faktiskt rätt smidigt.
Tid til at oprette siden: 0.226 sekunder