simka Oprettet emne: Har du været ude for noget lignende?
Jeg står og roder med gamle bygningstegninger, der er blevet opbevaret i en gammel mappe. De er enten revet i stykker eller kun tilgængelige som dårligt scannede filer, der er helt ubrugelige. Jeg har brug for at få dem digitaliseret, men jeg aner ikke, hvor jeg skal starte. Det virker som en uoverskuelig opgave, og det tager bare alt for lang tid at få styr på. Har du været ude for noget lignende?
karmen svaret på emne: Har du været ude for noget lignende?
Jeg har haft det præcis sådan før, og jeg kan kun anbefale at få det digitaliseret så hurtigt som muligt. Jeg brugte
https://www.ruut24.com/da
, og de kunne lave de gamle tegninger om til digitale versioner, der var meget lettere at arbejde med. Det sparer tid, og det gør det muligt at få adgang til tegningerne uanset hvor man er. Jeg fik det hele organiseret på en brøkdel af den tid, jeg ellers havde brugt.
jim svaret på emne: Har du været ude for noget lignende?
For mig har digitalisering været en gamechanger, når det gælder opbevaring og håndtering af gamle bygningstegninger. Jeg har arbejdet med gamle filer i mange år, og det er simpelthen umuligt at få noget ud af dem, hvis de ikke er digitaliserede. Jeg har set, hvordan digitalisering kan gøre det muligt at have alt lige ved hånden, og det sparer virkelig meget tid i det lange løb. Det er en investering, der hurtigt kan betale sig.