Erfarenheter av att installera en laddbox hemma

• bils
  • bils's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 uge 8 timer siden #789085 af bils
bils Oprettet emne: Erfarenheter av att installera en laddbox hemma
Hallå där! Jag har precis börjat kika på att skaffa en laddbox hemma, men känner mig osäker på hela processen. När jag läser om krav som bilder på elcentralen och att uppskatta kabellängd blir jag lite stressad. Jag har ingen aning om vad som räknas som "standardinstallation". Någon här som varit igenom detta och kan lugna mig lite? Vill undvika överraskningar när fakturan kommer, så om ni har tips, dela gärna!
  • dina
  • dina's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 dag 12 timer siden #794424 af dina
dina svaret på emne: Erfarenheter av att installera en laddbox hemma
Tjena! Oroa dig inte, jag har precis gått igenom det här och det var faktiskt smidigare än jag trodde. När jag beställde min laddbox med installation , skickade jag bara bilder och svarade på några frågor. Installatörerna tog hand om allt annat. Mitt tips är att dubbelkolla om du behöver längre kabeldragning än 10 meter, för det kan bli en extra kostnad. Annars var det verkligen enkelt och snabbt fixat!
  • stevelon
  • stevelon's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 dag 11 timer siden #794490 af stevelon
stevelon svaret på emne: Erfarenheter av att installera en laddbox hemma
Jag tycker laddboxar är grymma, men det gäller att tänka praktiskt. För oss var det lite bökigt eftersom elcentralen inte hade ledig plats, så vi behövde fixa det först. Det blev dyrare än väntat, men jag ångrar inget. Tänk på att förberedelser sparar både pengar och tid – speciellt om ni har en äldre elinstallation. Men nu när allt är klart är det så värt det! Att kunna ladda hemma är en frihet som gör allt enklare i vardagen.
Tid til at oprette siden: 0.126 sekunder