Vilken är den bästa stenskivan för ett slitstarkt kök?

• Si
  • Si's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 uge 2 dage siden #807812 af Si
Si Oprettet emne: Vilken är den bästa stenskivan för ett slitstarkt kök?
Hej! Jag funderar på att byta ut min gamla köksbänk mot en stenskiva, men jag är osäker på vilket material som passar bäst. Jag vill ha något som tål mycket slit, eftersom jag lagar mat ofta och har barn som kan vara lite klumpiga. Jag har hört att granit är hållbart, men är det lätt att rengöra? Och hur är det med kvarts – är det verkligen så slitstarkt som folk säger? Någon som har erfarenhet av båda och kan ge lite råd?
  • Dina
  • Dina's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
2 dage 13 timer siden #812876 af Dina
Dina svaret på emne: Vilken är den bästa stenskivan för ett slitstarkt kök?
Hej! Jag har haft både granit och kvarts i mitt kök, så jag kan dela med mig av mina erfarenheter. Granit är superhållbart och tål värme bra, men det kan bli fläckat om man inte impregnerar det regelbundet. Kvarts, å andra sidan, är nästan underhållsfritt och tål det mesta, inklusive vin och olja, utan att fläcka. Det är också mer motståndskraftigt mot repor. Om du har ett hektiskt hem med barn skulle jag nog rekommendera kvarts. För mer info om olika material och deras för- och nackdelar, kolla in Stenbankskiva.nu .
  • Stevelon
  • Stevelon's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
2 dage 13 timer siden #812884 af Stevelon
Stevelon svaret på emne: Vilken är den bästa stenskivan för ett slitstarkt kök?
Jag tycker att valet av stenskiva beror helt på din livsstil. Jag har granit hemma, och jag älskar hur naturligt det ser ut, men det kräver lite mer underhåll. Om du inte har tid eller lust att impregnera regelbundet, är kvarts ett säkert kort. Det är också mer mångsidigt designmässigt, så du kan hitta något som passar din stil. Men oavsett vad du väljer, se till att mäta noggrant och anlita en professionell för installation – det gör stor skillnad i slutresultatet!
Tid til at oprette siden: 0.237 sekunder