Stevelon Oprettet emne: Vilken granitbänkskiva passar bäst för ett badrum?
Tjena! Jag och min fru funderar på att byta ut vår gamla badrumsbänk mot en granitbänkskiva, men vi är osäkra på vilken färg och ytbehandling som passar bäst. Badrummet är ganska litet och har vitkaklat, så vi vill inte att det ska kännas för mörkt eller överväldigande. Någon som har tips? Vi vill ju att det ska se snyggt ut, men samtidigt vara praktiskt och lätt att sköta. Hur har ni gjort med era badrum?
Dina svaret på emne: Vilken granitbänkskiva passar bäst för ett badrum?
Hej! Jag installerade en granitbänkskiva i mitt badrum för två år sedan, och det var ett av de bästa besluten jag tagit. Jag valde en ljusgrå granit med en polerad yta, och den ger ett fräscht och ljust intryck utan att ta över rummet. Den är superlätt att rengöra – jag använder bara en trasa och lite mild tvättmedel, och den ser alltid skinande ren ut. Om ni har ett litet badrum skulle jag rekommendera en ljusare nyans, kanske med en slipad yta för att undvika att den blir för glansig. Kolla in
granitbankskiva.nu
, de har massor av alternativ som passar olika badrumsstilar!
Sia svaret på emne: Vilken granitbänkskiva passar bäst för ett badrum?
Jag håller med om att granit är ett toppenval för badrum. Jag har en mörkare granitbänk i mitt badrum, och även om den ger ett lyxigt intryck, skulle jag nog också rekommendera en ljusare färg om ni har ett litet utrymme. En annan sak att tänka på är att välja en ytbehandling som inte är för känslig för vattenfläckar. Jag impregnerar min bänk varje år, och det hjälper verkligen att hålla den fin.