Är det värt att anlita hjälp för trädborttagning?

• Kati
  • Kati's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
22 timer 45 minutter siden #813085 af Kati
Kati Oprettet emne: Är det värt att anlita hjälp för trädborttagning?
Jag har ett träd på tomten som har sett bättre dagar. Det är ruttet på vissa ställen, och jag är rädd att det kan falla vid nästa storm. Samtidigt känns det som en rejäl utgift att anlita proffs för att ta ner det. Jag har en motorsåg och funderar på att försöka själv, men jag är osäker på om det är värt risken. Har någon här gjort det själv, eller är det bättre att betala för hjälp?
  • Jim
  • Jim's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
22 timer 24 minutter siden #813092 af Jim
Jim svaret på emne: Är det värt att anlita hjälp för trädborttagning?
Jag tänkte exakt som du och trodde att jag kunde fixa det själv. Men när jag började läsa på insåg jag hur farligt det faktiskt kan vara om man inte vet exakt vad man gör. Jag anlitade proffs istället, och det var helt klart värt det – de sågade ner trädet i sektioner, tog bort stubben och forsla bort allt ris. Om du vill ha en trygg och smidig lösning kan du läsa mer om Trädfällning och vad som ingår. Jag kan säga att jag sov mycket bättre när jobbet var gjort!
  • Bill
  • Bill's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
22 timer 3 minutter siden #813103 af Bill
Bill svaret på emne: Är det värt att anlita hjälp för trädborttagning?
Jag tycker det beror på situationen. Om det är ett litet träd och du har erfarenhet av motorsåg kan du säkert fixa det själv. Men större träd nära hus eller elledningar? Då är det en helt annan sak. Jag har sett folk göra riktiga missar och få stora problem. För mig är det värt att betala lite extra för att vara säker på att jobbet görs rätt – och att man slipper oroa sig för att något ska gå snett.
Tid til at oprette siden: 0.164 sekunder